Klassekonferencer og struktur

På alle årgange gennemføres der en klassekonference senest ultimo november, Her vil diverse udvalgte testresultater fra mat-testen gennemgås og en fremadrettet indsats vil blive drøftet og sat i værk.

Konferencen har til formål, at generelle problematikker omkring fagområder eller hos enkelte elever bliver diskuteret og synliggjort. Endvidere kan der laves/påbegyndes en handleplan for klassen eller enkelte elever, såfremt det skønnes nødvendigt. Desuden sigter konferencen mod, at den enkelte lærer får mulighed for at drøfte generelle og specifikke problemstillinger og udfordringer med såvel matematikvejleder som med sin kollega ” i parallelklassen”.



I hver enkelt klasse er det selvfølgelig den enkelte matematiklærer, der varetager den daglige undervisning. Når der er behov herfor kan der sparres med matematikvejlederen, Sparring sker dog som minimum en gang årligt i forbindelse med afholdelse af mat-test og klassekonferencen. Resultat af testen og klassekonferencen kan medføre forskellige tiltag.
  • Der ændres på undervisningen i klassen. Fokus rettes evt. mod bestemte indsatsområder.
  • Enkelt-elever tilbydes SKI-undervisning (Særlig Kvalificeret Indsats).
  • Enkelt-elever tilbydes styrketræningsforløb med matematikvejlederen, med fokus på strategier og talforståelse.
  • I særlige tilfælde inddrages den kommunale matematik-/læringskonsulent.