Eleverne på Sødalskolen skal blive så dygtige til matematik, som de kan. Dette sker ved, at der i undervisningen opnås matematiske kompetencer, færdigheder og viden, således at eleverne kan begå sig hensigtsmæssigt i matematikrelaterede situationer i deres aktuelle- og fremtidige daglig-, fritids-, uddannelses-, arbejds- og samfundsliv.
I skoleåret 2024-25 vil vi sætte fokus på begrebet " Det tænkende klasserum".
Mål og principper for undervisningen
- At
højne kvaliteten af undervisningen
- At
give eleverne større fagligt udbytte
- At
sætte fokus på synlig læring og individuelle læringsmål
- At børn med særlige udfordringer og behov opdages så tidligt som muligt
- At
eleverne kan lære at tænke og udtrykke sig om matematik i relation til
deres hverdag.
- At der på alle klassetrin
arbejdes med faglig læsning
- At
der igennem hele skoleforløbet arbejdes med IT som en integreret del af
undervisningen
- At
pensum ikke nødvendigvis kun nås ved, at bogen bliver færdiggjort