Vision

Eleverne på Sødalskolen skal blive så dygtige til matematik, som de kan. Dette sker ved, at der i undervisningen opnås matematiske kompetencer, færdigheder og viden, således at eleverne kan begå sig hensigtsmæssigt i matematikrelaterede situationer i deres aktuelle- og fremtidige daglig-, fritids-, uddannelses-, arbejds- og samfundsliv.

I skoleåret 2024-25 vil vi sætte fokus på begrebet " Det tænkende klasserum".

Mål og principper for undervisningen

  • At højne kvaliteten af undervisningen
  • At give eleverne større fagligt udbytte
  • At sætte fokus på synlig læring og individuelle læringsmål
  • At børn med særlige udfordringer og behov opdages så tidligt som muligt
  • At eleverne kan lære at tænke og udtrykke sig om matematik i relation til deres hverdag.
  • At der på alle klassetrin arbejdes med faglig læsning
  • At der igennem hele skoleforløbet arbejdes med IT som en integreret del af undervisningen
  • At pensum ikke nødvendigvis kun nås ved, at bogen bliver færdiggjort